Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 9 november 2010

Sjuka barn

Hela fyra barn hemma idag. De är småfebriga och har ont i halsen. Men inte värre än att de kan se på TV och äta mitt frukostgröt-äppelmos som jag gömt längst in i kylen.

Fick ett roligt samtal från lillasyster idag. Hon frågade om vi ville vara faddrar till deras lille gosse som ska döpas på söndag. Såklart man tackar ja till ett sånt hedersuppdrag. Det är vår pappa som ska döpa honom, så det blir rena familjefesten. Vår gamla farmor kommer också och det är inte så ofta vi träffas. Nu ska vi bara få ordnat en bil så att vi kan komma dit också. Ska bli så roligt.

Städar och röjer som vanligt. Blir man aldrig klar? Skulle så gärna vilja flytta, inte för att jag tror att vi skulle ha mer välstädat någon annanstans, men jag trivs inget vidare i vår lägenhet. Inbillar mej att det är roligare att plocka och pyssla i ett hem man tycker om.
I morse var det vitt på marken när vi vaknade. Nu är det grönt igen och gråmulet i luften. Det var iallafall så att Tellus hann ut och rulla sej i "snön" innan den försvann.
Blir ingen föreläsning med F ikväll. Vi var en vecka före i planeringen, så nästa tisdag är det dags.


Mörka kvällar är gjorda för mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!