Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

lördag 13 november 2010

Lördag

Lilla K har fått sitt första bakuppdrag. Hon har fått äran att baka sin Dajm-kladdkaka till lillkusinens dop i morgon. Fem stycken ska hon röra ihop med hjälp av storasyster idag och jag tror att de bara har en kvar.

Begav mej till Pingstkyrkans second-handbutik i morse. Hittade en adventljusstake i brunbetsat trä till köksfönstret för 20 kr. Inte illa om ni frågar mej. Jag köpte en jättefin ljusstake för två år sedan men den har bara krånglat. Dessutom fanns det inga extralampor att få tag på i hela västsverige, så det var inte mitt bästa köp. Tror mer på den nya då, den är säkert tjugo år gammal, men ser rejäl och tålig ut.
Jag hittade lite annat också. Två pocketböcker, två böcker om lapptäckssömnad och annat småpyssel, två toppar och ett halsband. Allt för 110 kr.

Vi fick hyresavin i brevlådan idag. På den står det 11 275 kr  Allvarligt talat, är inte det väldigt mycket pengar för att bo? Särskilt när man inte trivs. Jag hoppas verkligen att det finns något annat för oss. Det är ju inte konstigt att man känner sej fattig ibland när man betalar så mycket i hyra.

Vi har gjort en kraftansträngning kombinerat med hot om indraget lördagsgodis, så vårt vardagsrum ser nästan ut som hos vanligt folk. Barnen har motvilligt rensat upp hjälpligt bland sina grejer. Det har också jag och M. Blev kära på kuppen. Vad mysigt det är att vara förälskad i den man levt med i över tjugo år, och vilken tur jag har.  Han gör mej lycklig.

Ska nu försöka pricka av ytterligare några saker på min att göra-lista. Den är inte slut på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!