Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

lördag 27 november 2010

Lördag och alla möjligheter

Vaknat till en vacker, vit vinterdag.
 En ungefärlig dagsplan har börjat formas i mitt huvud, där jag har rationaliserat bort besök på Pingstkyrkans second hand och bad i sjukhusets bassäng med flickorna. Idag får det bli adventspiff och röj hemma. I omvänd ordning då förstås. Vi får hämta lådor i källarförrådet och se om vi kan hitta ljusstakar och stjärnor i ljuv sommarslummer.
Det är nyinvigning i en stor matvarubutik här i stan och de har superbra priser på massor av varor. Kanske kanske hinner jag dit en sväng. Om jag får låna en cykel....

Bra kväll på jobbet igår. Jag har världens bästa arbetskamrater.

Lilla K har haft en kompis som sovit över i natt, det låter som om de äntligen vaknat nu. Det var en riktigt bra ide att byta sovrum för barnen, allt blir enklare när de större får eget rum och speciellt när man har sova-över-besök.
Ha en riktigt trevlig vinterlördag!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du är med o tävlar! :)
    Just nu har jag 3 tävlingar igång, passa på och var med i alla?!
    Silverhalsband - http://tjockisbullen.blogg.se/2010/november/tavling-med-hedbergsguld-1.html
    Personlig almanacka - http://tjockisbullen.blogg.se/2010/november/tavling-med-tryckdig.html
    Fotobok - http://tjockisbullen.blogg.se/2010/november/tavling-med-solentro.html
    Lycka till:)

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter, hoppas dina adventssaker var hela och behållna :)

    Ännu en vinterdag idag, så ljust och fint ute.
    Tack för att du är med och tävlar i min lilla tävling.

    Önskar dig en skön första advent!
    kram.

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!