Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 5 november 2010

Regn och sovmorgon

 Sista vardagen på lovet. Kan inte fatta hur vi ska få de små liven i säng på söndag, de som på en vecka blivit riktiga nattugglor. Det finns en baksida med att vara låt-gå-föräldrar, tro det eller ej.
Nej allvarligt talat så tycker jag inte att det är så farligt att barnen är uppe sent på loven, de får ju kämpa sej upp hela veckorna i vanliga fall. Jag har en känsla av att en del vill ha barnen i säng för att det ska bli lugnt och skönt för dem själva på kvällarna. Barnen vill ju känna att de har ledigt precis som vi vuxna på vår semester. Nackdelen är ju då förstås att de ska upp som vanligt på måndag, och då är de trötta.

Utanför fönstret har jag ett sånt där tyst regn. Ni vet när man sitter vid köksbordet och plötsligt märker att det blir alldeles mörkt. Så tittar man ut och ser ett riktigt ösregn, men man hör ingenting. Visst är det konstigt?

Lilla K har stekt sej en crepe till frukost, det räckte visst till lille A också. Jag är snart överflödig.

M är på läkarbesök i Göteborg. Jag hoppas på att han är hemma vid ettiden, för då åker jag till jobbet. Ska tillbringa större delen av helgen på sjukkhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!