Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 23 november 2010

Kväll igen

De flesta har lagt sej. Det blev ingen sjukhusresa för mej idag, M åkte ensam med barnen. Jag gjorde mer nytta hemma. Bland annat bakade jag en supergod glasstårta ur "Sju sorters kakor". Botten gjorde jag av nötmaräng, och fyllningen av grädde, ägg, socker och Daim. Den blev, som sagt, jättegod och vi slogs nästan om vem som skulle få sista biten.
Barnen hade verkligen ansträngt sej för att ge sin pappa en fin födelsedag. K hade sytt en fin väska som det stod DAD på. A hade köpt Paradis-choklad. Han blev överlastad med paket i morse.

Snön har fallit hela dagen, och jag undrar om det går att cykla till jobbet i morgon bitti. Det verkar bli halt.

Dagens ordspråk:
Et menneske er gammelt fra den dag det begynner å sove middag
-Knut Hamsun, 1859-1952

(Tillägnas idag min egen M)

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du är med och tävlar! :D Lycka till!
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Ny braig tävling hos mig..

    http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-valfria-varor.html

    ..med chans att vinna valfria produkter från en finfin allt-i-allo butik :)

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!