Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 14 november 2010

Dags för dop

Ska snart åka till lillkusinens dop, där vi ska få vara faddrar åt den lille godingen. M har kört iväg på första rundan, och kommer snart för att hämta resten av familjen. Därav Dagens tips: låna helst inte en bil med 5 platser om ni är 8 personer i familjen och dessutom ska skjutsa en mormor.
De stora flickorna fick i uppdrag att borsta lilla M:s hår i bilen. Hmm, jag säger inget mer.
Har inte haft råd att köpa mej något nytt att ha på mej, men hoppas på att alla ska vara bländade av lillens charm och inte se min klädsel. Eventuella fotografier kan ju eftergranskas, men det får bli ett senare problem att hantera. (Är dessutom i en tjock-period så mina fina kläder passar inte alls.)

Annars verkar det vara en typisk västkust-novemberdag med dis och dimma. Inget regn än så länge.
Bestämde igår att jag ska försöka få med mej äldsta dottern och svärmor till Prag i December. Båda två är utmärkta reskamrater och Prag är alltid fantastiskt. Var där senast i december förra året och det var så mysigt. Min lillebror bor där och det skulle vara roligt att träffa honom innan jul.
Jag och barnens farmor har alltid roligt när vi är ute (hemma med!). Vi brukar hitta saker att roa oss med hela tiden. Vi har rest en del, en gång för länge sedan var vi i London. Efter det har vi mest gjort barnanpassade tripper som till Legoland, Lalandia och Vimmerby. Nu är det slut på det. Jag vill åka på vuxensemester. Stora A är ju 13 år, så hon får följa med.

Håll tummarna för att jag inte tappar gossen, trasslar in mej i dopklänningen eller gör något ännu värre i dag.
Kram alla

1 kommentar:

  1. Åhh vilken mysig blogg du har,känns hemtrevlig!
    Lycka till med tävlingen!
    Härligt med barn <3

    Kram/J

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!