Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 7 november 2010

En oglamorös dag

Kommer hem från jobbet. Älskade M har varit borta nästan hela dagen han också.
Hela hallen full med grejer, kan urskilja: lite (tidigare ren) tvätt, en vante, en påse till återvinningen (väldigt full), en hopknuten soppåse, en hund (kissenödig), en äppelskrutt, en tandborste i plastpåse (alltså har x inte borstat tänderna sedan han sov hos farmor för x dagar sedan) och två påsar med skänkta kläder och skor som måste kommit dit sedan jag gått hemifrån halv sju i morse.
Man skulle kunnaa tro att vi har en väldigt stor hall, men så är nu inte fallet. Bara väldigt full.


Hittar fyra barn i det rum som till för en vecka sedan var garderob. Nu är det stora A:s sovrum. De leker med pappersdockor som är klippta ur en hel packe kopieringspapper. Tror ni att det papper som en gång omgivit dockorna är slängt? Nej förstås inte.
Två barn sitter vid datorer i sina rum. Dit väntar jag med att gå. Ni som har tonåringar hemma förstår. Det finns en gräns för alla.

Letar efter diskbänken. Hittar den till slut under ett berg av disk. Ser att barnen har lagat mat själva idag. Verkar vara köttfärssås och spagetti. Det ser ut som att de sedan fått en ljus ide och gjort milkshake till efterrrätt. Verkar inte vara med kakao i, tack och lov ( Återigen, ni med barn vet vad jag menar. Inget kan smutsa ned som kakao i ett kök)

Diskar.
Öppnar kylen. Hittar fem tomma plastpåsar längst ned. Försöker få ut dem, men det klibbar fast på ett märkligt sätt. tar ut nedersta lådorna och diskar dem.
När jag tömt kylen på gammal mat blir den tom.
Går till affären. Glömmer femma till vagnen. Är ovanligt hemsk i håret, träffar alla jag känner. Svettas.

Hemma igen. Fixar kvällsmat med innehåll från så gott som hela hela kostcirkeln (läs: Tunnbrödmacka med smör).
Hunden fortfarande kissenödig. Han rymmer ut på gården. Granne skriker av skräck. Hunden skäller.

Jag älskar mitt liv, mina ungar och allt de ställer till med. Har en känsla av att jag en dag kommer att sakna allt detta.
Det låter konstigt, jag vet.

Ha en härlig söndagkväll alla

1 kommentar:

  1. Du är underbar!

    Jag har haft en underbar helg - bättre än på väldigt länge men fasen va trött jag är. Sova tidigt idag så jag orkar med morgondagen (på jobbet)...

    Kram från Kungsbacka-knäppisen

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!