Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 28 november 2010

Första ljuset tänt

Så var det då äntligen första advent. Nu är julen officiellt på väg. Vi har förstås tänt första ljuset här också, det var lilla M som fick den äran.  Har faktiskt lyckats att få lite adventsfint här med stjärnor, ljusstakar och en och annan hyacint. Resten får vänta några veckor.
De tre stora barnen har gått på bio ikväll, de skulle se den nya Harry Potter. Jag kan knappt fatta att mina barn är så stora att de kan gå iväg så där på egen hand.
Å andra sidan är väl dags att fatta det nu, min store pojke fyller ju 18 (!) år i vinter!!

Dricker av min goda glögg, tur att det blev nästan två liter. Den går år. När det är bara så lite snö ute, kallt och mörkt smakar det så himla bra med hemgjord glögg. Det är bara brasan som fattas. kan ni förstå hur lyckliga ni kan vara , alla ni därute som har kamin, kakelugn eller öppen spis hemma?

Min favoritsak, röda cykeln, är fortfarande spårlöst försvunnen. Jag får helt enkelt promenera till jobbet i fortsättningen.

Såg på mitt schema att jag är ledig i morgon också. Vilken skön överraskning.
Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!