Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 2 november 2010

Ruskprick i höstrusk

Vilket höstväder som mötte mej när jag skulle cykla hem från jobbet! Och så mörkt det var. Så nu är det alltså oåterkalleligt och definitivt HÖST.

Tävlar om ännu en kaffemaskin. Denna gång hos Kaffekokarbloggen, som har en tävling tillsammans med Whiteaway. Är det min tur nu tro?

 De stora barnen har valt middagsrätten idag, så nu lagar vi kycklingenchiladas. Jag hittade lite ris i kylen så jag steker mej nog en grönsaksbiff till det. Har börjat köpa  ICAS grönsaksbiffar, de är riktigt goda, långt över förväntan. Ganska billiga är de också.  Annars kan det vara svårt att komma sig för att laga något till mej  (som inte äter kött) när jag lagar mat till de andra. Jag är alldeles för bekväm och alldeles för ofta blir det fil och flingor eller smörgås. Inte bra alls. Måste skärpa mej.

Mina älsklingsflickor sitter i soffan och ser på Alvin och gänget som är den tredje Lovefilm.se--filmen jag fått prova genom Buzzador. A är på lillsemester med farmor och ska sova borta i natt. Man märker så tydligt när ett av barnen är borta, det blir en annan dynamik än när alla är hemma. Ganska spännande med syskongrupper, tycker ni inte det? Hur mycket  formas man av sin placering i syskonskaran? Det är svårt att se objektivt på relationer i sin egen familj.

Haft tre slutbedömningssamtal med sjuksköterskestudenter på två dagar. Roligt för det mesta. Nu är jag ledig två dagar och ska bara mysa med mina små och kanske kanske få lite nyttigt gjort.

1 kommentar:

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!