Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 30 november 2010

Kväll igen

Så har det då gått en dag till.
Ikväll var jag och F på föreläsning på ett studieförbund här i stan, den skulle handla om personlig utveckling - personligt ansvar. Det var, ärligt talat, något av det sämsta jag någonsin upplevt. En kvinna som hade fullt sjå med att berätta hur kvalificerad och erfaren hon var, och sedan bara öste ur sej floskler, klyschor och upprepningar som var i nivå för lågstadiebarn. Tur att vi fick kaffe..Mitt största problem var att hålla tillbaka hysteriska fnitteranfall under en stunds "meditation". Varje gång jag såg F i ögonvrån kände jag hur jag fick ägna varje cell i kroppen åt att inte brista ut i gapskratt. Ja, nu vet vi vem vi inte ska lyssna till igen iallafall.

Äntligen är Prag-resan med kära dottern och svärmor bokad! Om två veckor far vi. Ska bli så roligt!
Nu ska jag bara blunda riktigt hårt och tänka på en ny kamera, så kanske det ordnar sej det också.
Ny dag på jobbet imorgon, ska ha sällskap dit med F, alltid lika trevligt. Sedan väntar allvaret med tre vårdplaneringsmöten på förmiddagen. Tur att jag är ledig igen på torsdag. Då är det dags för lunch med fadren.

Kram

1 kommentar:

  1. Trist att det var så dåligt! Men oj så kul att få åka till Prag, den staden har jag velat besöka länge :)

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!