Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 19 november 2010

Jobbhelg

Så var två lediga dagar gått. Jag ska nu tillbringa större delen av helgen på sjukhuset. Å andra sidan får jag vara ledig på 1:a advent.
Lille A (behöver jag skriva att barnen inte är stormförtjusta över de här hitte-på-namnen? Lille A är ju i själva verket jättestor, fast mindre än stora A..Ja, ni fattar säkert!) är hemma från skolan idag igen. Hans astma har slagit till igen  och då är det nästan säkert en förkylning på väg.

Jag ska försöka hinna med en storhandling innan jobbet. Kylskåpet är nästanpå tomt. I tidningen står det att man väntar riktigt kallt väder och snö, så vi kanske borde bunkra upp!

Jag ser i vackra bloggar hur de rustar för jul och advent. Bilderna är så sagolikt vackra och allt ser så fridfullt ut. Min älskade säger att "det förstår du väl, att de tar bara kort på det som är fint. Det ligger säkert en tvätthög bakom fotografen". Jo, men ändå. Önskar att jag ska få energi att ta tag i vårt hem nästa vecka, om inte annat för att förskona mina stackars läsare från tjatet om oredan!

Återupplivar en gammal favorit;
Dagens ordspråk:   Hemligheten med att umgås med damm är att inte störa det.

1 kommentar:

  1. Jag tror din man har alldeles rätt! Jag känner igen mig i beskrivningen på pricken, fniss.

    Kika in hos mig, du har vunnit i tävling - grattis!!

    kramiz aka

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!