Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 15 november 2010

Godmorgon

Har lyckats kryssa och klättra till köket utan brutna ben eller andra missöden. Grejer, prylar, pryttlar och skräp överallt!  Fått i mej lite gröt (utan äppelmos) och en kopp kaffe. Funderar allvarligt på att brygga en till.
Gläder mej mycket åt att detta inte är en inredningsblogg med minimalistiska förtecken, då hade jag haft att göra nu.
Alla barnen har gått till skolan (!) och ingen har kommit hem än. Härligt! De är fantastiska allihop, men ett par av dem låter oavbrutet, vilket humör de än är på. Det kan vara påfrestande ibland.

Filar på min måndagslista som kommer senare. Den går ut på att skriva ned saker man är glad över, och det är så himla nyttigt. Det är lätt att bara se till det som inte fungerar så bra som man vill och det man är missnöjd med (och det brukar ju vara en hel del). När man gör sin måndagslista tvingas man se det som faktiskt är bra (det brukar vara bra mycket mer). Ett bra sätt att peppa sig inför veckan och framtiden. Kanske kan det vara så att det positiva/tacksamma tänket kommer av sej själv så småningom, och det vore ju det bästa som kunde hända. Jag har en förmåga att se faror, katastrofer, nederlag och risker i allting. Då är det härligt att tänka tvärtemot.

Andra koppen färdig att dricka. Hinner inte städa nu.
Dopet av lillkusinen igår var så fint. Han skötte sej som han skulle och allt gick bra. Vi blev bjudna på lins- och paprika-soppa och Lillasyster hade bakat fantastiskt gott bröd till. Efteråt åt vi lilla K:s kladdkakor med grädde. Eftermiddagen gick fort och vi hade väldigt trevligt allihop.

Vi tvättade nio maskiner i går kväll så ren-tvätt-högen i vardagsrummet är ganska stor. Till exempel kan man inte se över den. Kanske skulle jag starta en anti-minimalistisk inredningsblogg. Jag kunde vara trösten och inspirationen för dem som inte passar in i industristilens fålla.

Ska iväg till jobbet i kväll. Arbetar fem pass den här veckan. Inte idealiskt.

1 kommentar:

  1. Hej Maria!
    Du är en fantastisk krönikör: kram svärmor

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!