Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

onsdag 17 november 2010

Högt blodtryck

Lille A åker resamtaxi till barnhabilteringen varje onsdag för sjukgymnastik. Ibland kommer taxin i tid, oftast inte.
Idag ringde jag Hallandstrafiken efter att han väntat i kylan i 20 minuter. Efter många om och men kopplas samtalet över till det taxibolag som fått körningen. Växeltelefonisten där ringde upp taxichauffören. Han säger då att han har lite problem att hitta vårt nummer på gatan. Men hallå, han vet ju att pojken har en tid att passa, kan han inte bara ringa upp oss och fråga hur man kör?
När A till slut åkt ser jag att klockan är halv fem, det är då badet startar. Jag vet att de brukar stänga dörrarna och låsa omklädningsrummet då så att ingen obehörig ska komma in när barnen badar. Jag, som alltid måste oroa mej, börjar fantisera om att min A ska stå utanför och frysa i två timmar utan att någon ser det. Försöker ringa min mobil som jag skickat med honom i sista minuten. Han svarar inte, beror det på att han inte kan, vågar eller hör den? Ringer de åtta nummer till habiliteringen som jag och sjukhusets växel gemensamt kan hitta på. INGEN svarar. Ringer till slut M som står på Landvetter efter att ambulanshelikoptern som skulle kört honom till Köpenhamn släppt av honom när de fick ett akutlarm. Han får ringa en avlägsen bekant på sjukgymnastiken som får gå och kolla om A är i badet med de andra. Hon har inte ringt tillbaka, så jag antar att han är där.
Fattar ni hur man kan ha det när man är neurotisk och sexbarnsmamma?

4 kommentarer:

  1. Kul att du är med och tävlar!

    Kram & Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja vem skulle inte bli nojjig!

    Tack för peppet, jag gick ner 25kg på ett år för några år sedan, men föll tillbaka i gamla vanor (sockerfällan... smygätandet och såna dumheter...) och gick upp, gick sen ner tio kilo, men upp igen.. jojo minst sagt. Jag vet att jag KAN men jag måste bearbeta mycket i skallen också.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag känner att jag har fått lite perpektiv på tillvaron när jag kikade in och läste på din blogg. Har tre barn och två hundar samt arbetar som sjuksköterska. Tycker att vardagen är svår att få ihop, men du är verkligen fantastisk!
    Känner mig peppad att kämpa på tack vare dig.
    Tack!
    Carina

    SvaraRadera
  4. Tassar förbi o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt i gång en ny braig en..

    http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html

    ..med chans att vinna ett presentkort värt 500kr från en finfin inredningsbutik! Kika gärna in o delta i den med :)

    O ja, jag har FULL förståelse över din oro. Min son på 9 år har "tjatat" i ett års tid om att få åka buss till skolan men jag har "inte hört det"..förrän nu då jag lovat att han ska få göra det "snart" ;) men det känns gruvsamt. Vill helst köra honom fram till skoldörren hela skoltiden *skratt*

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!