Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 16 november 2010

Läxläsning

                                                                                        


Store M har historialäxa och stora A har fysikläxa. Jag och Storebror assisterar. Mysigt.
Bra dag på jobbet idag. Lagom mycket att göra och många skratt. Nu är jag ledig till fredag eftermiddag.

Jag längtar efter advent och stearinljus. Jag längtar efter doften av clementin, kanel och pepparkakor. Önskar att det stod elljustakar och stjärnor i fönstren.
Men jag vill inte ha ostrukna lucialinnen, söndervikta stjärngossehattar och dammande vitmossa. Jag längtar inte efter granbarr i foten och svettiga timmar i varuhus, jagandes efter meningslösa julklappar. Julen är allra bäst innan den börjar, eller hur?
Jag önskar att vi kunde hitta ett sätt att fira julen utan att pengar, julklappar och yta stod i centrum. Varje år tänker jag likadant, men det är inte lätt att ställa sig vid sidan av allt. Vår jul är säkert bra mycket enklare än många andras, ändå längtar jag bort från det kravfyllda, konsumtionsfixerade  julfirandet. Fram för den enkla julen, fram för amaryllis och clementiner, nejlikoapelsiner och glögg. Heja julotta och luciamorgon.




2 kommentarer:

  1. Lykke til i Nele-konkurransen min. Bli gjerne med i de andre konkurransene mine også :)

    Klem

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du är med i min tävling med chans att vinna en plattång från Philips!

    Kram & Lycka Till!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!