Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 31 oktober 2010

Sköna (?) Söndag

Nu har vi slutfört sista delen i flyttkedjan. K har fått sätta bo i A och M:s gamla rum, och de har förstås flyttat in i det rum hon delade med A tills i går. Hänger ni med? Gissa om vi kommer att gå fel de närmaste veckorna!
Allt är förstås inte klart, det hade varit väldigt olikt vår familj, men det viktigaste är på plats. Det verkar som om alla är nöjda. Varken A eller K har haft egna rum förut.
Jag undrar om alla har så mycket saker som vi? Jag förundras över de vackra (och tomma) hem man kan se i bloggvärlden. Hur klarar man det? Vi har inte mycket grejer egentligen, köper nästan ingenting på långa tider. Ändå ligger det saker överallt hela tiden...

Har nu sett ännu en av Buzzador-uppdragets filmer från Lovefilm.se. Jag och några goda vänner tittade på Changeling med bla Angelina Jolie. Den var bättre och helt annorlunda.än jag förväntat mej. Det här med Lovefilm är ingen dum ide alltså. Supersmidigt att få film rakt ned i brevlådan. Iallafall för oss otekniska som inte kan ladda hem filmer och annat roligt.

Nu börjar en ny vecka med mycket jobb i dubbel bemärkelse. Jag har ovanligt många pass på sjukhuset och barnen är hemma på novemberlov. Roligt men också lite arbetssamt. Räknade just dagarna till jul. Visste ni att det bara är 55 dagar till julafton? I år ska jag verkligen försöka att ta vara på det som är lugn, frid, ro och kärleksbudskap. Fast jag är nästan 40(!) faller jag i julstressfällan varenda år, men nu är det slut med det!

Ha en trevlig söndagkväll alla


Dagens ordspråk:
Det finns släktskap mellan själen och stjärnorna
-Henrik Wergeland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!