Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

torsdag 28 oktober 2010

Helg

Ledig i tre dagar! Så skönt det ska bli. Barnen ska äntligen börja sitt höstlov i morgon. Vi behöver en paus nu allihop, det är inte alltid lätt att komma upp ur sängen en mörk höstmorgon.  Förhoppningsvis kan vi ta oss för lite roliga saker på lovet, och kanske till och med möblera om lite här hemma.

Tänker mycket på vad man kan göra här i världen som verkligen betyder nåt. Vad kan jag göra åt att ett litet oskyldigt barn svälter ihjäl varje sekund som tickar fram? Vad kan man göra åt att det slängs lika mycket mat som det konsumeras i Sverige? Varför är det så, svårt att komma tillrätta med orättvisor som är så tydliga och uppenbara? Jag vet allt det där med att man måste börja hos sig själv och att allt börjar hos en människa, men det är så frustrerande! När jag var liten hade mamma tre gardinuppsättningar, en till sommaren, en till höst och vår, och ett par julgardiner. Hon har fortfarande kvar påslakan vi hade när jag bodde hemma. Nu ska man plötsligt köpa ny badrumsmatta tre gånger om året därför att någon bestämt att den nya modefärgen är lila, blå, eller vit..Sen måste man byta handdukar oxå så att de matchar. Påslakan kan man inte ha fjolårets mönster och gardiner verkar vara engångsartiklar. Varför inte köpa en möbel som man tror och planerar ska hålla livet ut när man ändå handlar? Funkar det inte att ha samma vinterjacka två år i rad? Jag förstår mej inte på världen.

Dagens ordspråk:
Öppna dina ögon, titta in. Är du nöjd med livet du lever?
-Bob Marley 1945-1981


Älska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!