Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

onsdag 20 oktober 2010

Kärt besök





Idag har jag träffat min lille systerson för första gången. Han är 7 veckor och så fantastiskt fin. Det var längesen jag höll en så liten människa i famnen. Tellus däremot var inte lika glad, han skällde så mycket att vi fick stänga ute honom från köket. Vad gör man åt sånt?. Bebisen lade vi på köksbordet medan vi drack kaffe.

Varit hos skolsköterskan och diskuterat hur vi ska göra åt sånt som inte funkat perfekt i skolan. Hon är bra och jag tror att det kommer att bli bättre nu. 
Upptäckte på väg hem att det blivit vinter. Lilla M behöver nya varma skor idag.  Lilla  A hade gått till skolan med en tunn regnjacka, lite konstigt såg det allt ut. Får nog gå ner i källaren och hämta alla svarta säckarna med vinterkläder och se vad vi kan hitta där. Förhoppningsvis hittar jag varma kläder till de flesta av barnen där.


En god vän fyller 28 år idag. Jag hoppas att hon får en riktigt skön dag




Oliver GoldsmithDagens ordspråk:
Den som endast söker applåder utifrån har lagt hela sin lycka i andras händer
-Oliver Goldsmith (1730-1774)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!