Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 28 februari 2011

Måndag kväll

Liten M har varit hemma från skolan idag. Hon har sett så ynklig ut, blek om kinderna och blank i ögonen. Framåt eftermiddagen verkade hon piggna till litegrann när syskonen kom hem. Själv har jag inte gjort någon nytta alls idag. Sytt lite som vanligt, men det är ju bara för mitt eget nöjes skull.
A:s fröken ringde och sa att han hade så ont i höfterna att de ville skicka hem honom. Han kom i taxin tio minuter senare och kunde knappt ta ett steg. Ändå envisades han med att inte använda sin rullstol. A själv tror att smärtan beror på att han satt på en rund pall hemma hos en kompis, för sedan dess har han haft ont. Ska han inte ens kunna sitta på en pall? Fy vad tråkigt. Det är svårt att se när han och storasyster har ont när de gjort helt vanliga saker som man tycker att alla barn ska kunna göra.

Jag och äldsta dottern i familjen har namnsdag idag och älsklingen bjöd på kladdkaka och grädde. Inte riktigt vad jag behövde men gud så gott det var.

Har ingen lust att skriva nån måndagslista idag. Kan inte klämma fram att jag är glad. Fast jag borde vara det. Jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!