Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 8 februari 2011

Hej tisdag

Det bästa som finns är att sätta sej vid symaskinen och bara hitta på. Ta de tyger som ropar till en och sy ihop något och se vad det blir. Det blir väldigt sällan som jag sett det framför mej innan jag börjat, men det är roligt ändå. Jag tittar på vad en del duktiga bloggerskor skapar, och blir lite lite avundsjuk, men mest inspirerad.

Har bakat bullar, och det doftar gott här hemma. Barnen kommer snart hem från skolan en efter en. Store K är sjuk, han har nästan 40 graders feber och ser riktigt risig ut. Jag har pysslat om honom med juice, brustabletter och lite moderlig kärlek. Lite hjälper det nog.

Tänk om något roligt kunde hända just idag? En överraskning, bara sådär? Annars får vi glädja oss med att våren börjar närma sej. Jag tycker att fåglarna börjat öva på vårmelodier, och gräsmattan är nästan alldeles grön utanför fönstret. Jag är trött på vintern, inte på kyla, men is, grus och halka på vägarna. Längtar efter dammet efter sopmaskinen, det är vår det!

1 kommentar:

  1. Grön gräsmatta!? Bor du i Skåne? =) Här i Norrbotten har vi metervis med snö och i morse var det minus 25 grader. Brr, vinter! Tack för besök och kommentar hos mig, välkommen åter!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!