Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

onsdag 23 februari 2011

En onsdag i februari

Båda händerna på plats och redo för livets äventyr-skönt.  Speciellt med tanke på att jag fått min nya SYMASKIN!  Just nu är vi bekanta med varandra, jag tror att vi snart är bästa vänner. Efter att bara sytt på Husqvarnamaskiner sedan första syslöjdstimmern i ettan har jag nu en Pfaff på sybordet. Lite annorlunda är det. Eller så beror skillnaden på att min gamla Husqvarna 2000 är nästan lika gammal som jag.

Mina barn har vänt på dygnet och tror att en normal människa inte kan lägga sej före midnatt. I morgon kommer kusinerna och hälsar på. De lägger sej halv åtta om kvällarna och vaknar väl sju på morgonen. I morgon får vi ställa klockan så att vi är vakna när de kommer vid tiotiden.

Idag cyklade jag ner en sväng till bokrean. Fick med mej några fina kokböcker med bra tips för barn och familjer. De var fulla av fina foton och vi blev sugna på att laga mat med en gång.

Tvättid ikväll.  Tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också ha en ny symaskin...men en cover pro!!! Jag fyller ju snart 35, undrar om det kan funka också....=))Ni är nog snart bästisar..

    SvaraRadera
  2. Jag börjar skratta när jag läser det du skriver att barnen tror att en normal människa inte kan lägga sig innan midnatt. Så brukar de bli hos oss också när de har lov =)
    Lycka till på äventyren med nya symaskinsvännen!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!