Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 7 januari 2011

Ojojoj

Smittan breder ut sej.. nu har också två barn insjuknat i den fruktade magsjukan jag dragit hem till den oskyldiga, intet anande, familjen.  Lilla K och Lilla M är tappra, men slagna, hjältar. Har vi tur varar eländet bara till i morgon. Å andra sidan är det väl inte osannolikt att två (eller fler) till då har fått det fasansfulla muterade viruset.

Har faktiskt varit väldigt ståndaktig och hasat mej iväg till jobbet idag. Det var inte alldeles enkelt i morse. Dessutom visade sig dagen idag bli en väldigt stressig, men som tur är, rolig dag. Trodde ett tag att jag inte skulle reda ut det, men med hjälp av superundersköterska och lite tur klarade det sig.

Är nu ledig igen! Går på ett kvällspass på måndag. Då börjar ju skolan också och det blir underbart.
Ska ikväll se Let´s dance för första gången någonsin. Anledningen - att Björn Ranelid ska vara med. Den mannen fascinerar mej så oerhört. Inte för att jag tycker att han är attraktiv, eller någon framstående författare utan för att han har en så ovanlig inställning till sin person och sitt arbete. Han verkar ju helt sakna självkritik, blygsamhet och alla andra egenskaper som vi svenskar i smyg håller högt. Jag kan inte sluta titta på honom. Men jag vet inte om det är beundran eller aversion. Har en känsla av att det här med dans och Björn Ranelid blir något alldeles extra! Han är, enligt honom själv(!) en utmärkt dansör och har träffat sina fruar i dansens virvlar.
Ha en härlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!