Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

lördag 22 januari 2011

Lördag

Idag ska lille A ha (barn)kalas. Jag hade tänkt ta mej en tur på förmiddagen och göra några ärenden innan jag börjar jobba halv två, men min älskling vaknade med en elak migrän så det fick bli fix hemma istället. Det var behövligt det också.
De stora flickorna har plötsligt bestämt sej för att flytta ihop igen. Detta medförde en flyttcirkus igår, men de var duktiga och skötte det mesta själva. Nu står datorn i klädkammaren så där får man smyga in om man vill vara ifred någon gång. Nackdelen är att det är 25 grader där. Inga långa sittningar vid datorn alltså.

Träffade min C igår. Bästa bästa vännen. Hon är så klok, lojal och rolig. Älskar henne. Vi har känt varandra i 37 år! Hur gammal är man egentligen?

Läste i tidningen att det var kaos på vårt sjukhus. Delar av akuten stängd och ökning av vinterkräksjukan. Känns sådär att gå dit i helgen. Skulle hellre vara hemma och sy. Min gamla symaskin Husqvarna 2000 som har knattrat på sedan 1978  i olika hem har gått varm senaste dagarna.
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Men grattis på födelsedagen till lilla A, nu har jag inte gort min läxa, skämms! Hoppas jag kan det, men kram får ni så länge. Vilken tur att ha en vän så många år bakåt, och vilken tur att ha en man, en underbart gäng av söta ungar, en husqvarna som är oxå hur lojal som helst, du är lucky, men som sagt man får vad man ger! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Det gör du också med min dag, jag läser dig jämt

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!