Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 10 januari 2011

Måndag

Vi har haft en overkligt lugn morgon och förmiddag här i familjen annorlunda. Skolan har börjat och alla (!) små var friska nog för att gå idag! Härligt!
Gymnasieeleven har förstås inte gått än, men han hörs inte så mycket just nu.
Ute är det grått, grått. Man kan skymta grönt under snödrivorna nu. Halt är det fortfarande, och den medelålders delen av min personlighet önskar sig broddar.

Kanske ska man försöka sig på en Måndagslista idag? Jag har en känsla av att de dagar man måste anstränga sig för att hitta något man är glad över är nog de dagar man bäst behöver sin lista. Varför ska det vara så svårt att uppskatta sin tillvaro? Jag vet ju att jag har det bättre än den stora majoriteten av jordens befolkning, iallafall vad det gäller objektiva parametrar. Ändå sitter jag här och måste leta efter saker som är bra. Eller kommer på nya saker som jag saknar eller önskar mej. Pinsamt.

Ska snart iväg till Sjukhuset och jobba ett kvällspass. Är osannolikt nog ledig även nästa helg också. Hur skönt som helst (se, där var ju något positivt!) och då ska vi fira lille A:s 9-årsdag. På onsdag ska jag hem till en kollega och äta god mat och ha trevligt (!!).

Julsakerna har kommit i lådor, ett steg närmare sin källartillvaro. Det behövs en låda till, så nu står alltsammans i hallen och väntar på transport till nästa station. Possitivt: de är iallafall nedplockade.
Vi tog tag i barnens rum igår och städade ordentligt där. Garderober rensades och sängkläder byttes. Fantastiskt nog var det bara två av barnen som smittades av magsjukan i helgen (nu är listan snart klar!) så nu vågade vi byta lakan hos alla.

Längtar efter inspiration, styrka, glädje och mod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!