Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 24 januari 2011

Måndag

Skulle jobbat dagtur idag, men vaknade inatt av att A kräktes. Ringde avdelningen klockan tre på natten och VAB:ade.  Det visade sig sen att det nog var något annat än kräksjuka, för han blev bra med en gång. Har iallafall haft en lugn dag hemma.
Var och hämtade en födelsedagspresent till vår store M som fyller hela 16 år i morgon! Pappa gjorde mej en stor tjänst och hämtade mej vid butiken med bil så att jag slapp gå hem med paketet som var stort och tungt. Dessutom var det glashalt i hela stan.
Min och makens pussel-mani fortsätter i oförminskad skala. Vi är bitna av pussel-bacillen. Nu jobbar vi på ett tjusigt alpmotiv från sjuttiotalet, Pusslet kostade 9:75 när det begav sig, Nu fick jag betala 20 kronor på Pingstkyrkan. men jag klagar inte. Det blir inte många kronor i timman. 1000 bitar i blekta bitar som legat på en vind i trettiofem år tar sin tid att foga ihop. Eller blekta är inte rätt ord, de har antagit en blålila ton. De vita snötäckta topparna ser ut som blåbärsglass i rån. Men ändå - det är kul!

Är så lyckligt lottad som får leva i en familj som vår. Våra barn är så fina allihop och jag är så stolt över varenda en.

1 kommentar:

  1. Hejsan!! Vad roligt att kläderna har kommit fram. Och att dom blev uppskattade. Tack!!

    Mvh Cecilia & Busiga ungar Barnkläder

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!