Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

onsdag 29 december 2010

Onsdagar är bättre

Är det inte lite ljusare i dag? Kan man inte, om man tittar riktigt noga, se att himlen är lite högre? Flyter inte luften lite lättare ner i lungorna? Iallafall känns det så just nu. Men bara lite.


Vi vaknade bryskt allihop klockan halv tio av att det ringde på dörren. Lite pinsamt var det allt, nu vet alla att vi är lata familjen. Det var våra bekanta, en sjubarnsfamilj, som kom med några säckar kläder till barnen. Deras barn är nästan vuxna allihop och familjen håller på att flytta, så det är nog en del att sortera i det hemmet! De är så snälla, generösa och fina människor. Några gånger har vi blivit bjudna till deras sommarstuga över helgen och vi har haft det så bra där.

K har bakat kladdkakor i sitt lilla företag på förmiddagen. De skulle hämtas vid middagstid, och hela köket doftar bageri.
Hoppas att jag ska kunna ta mej för en Second hand-runda idag. I vår stad har Pingstkyrkan/LP och en idrottsförening öppet sina affärer på onsdagar. Jag längtar efter fynd. Inte för att jag behöver mer grejer, men ändå. Det man ändå måste köpa är ju fantstiskt om man kan hitta begagnat, eller hur?

1 kommentar:

  1. Kära du! Man får vad man ger, tillbaka kommer alltid kärlek och generositet, och så är det solen upe i södern, jag känner mig så positivt idag. Kramar till er, det är sånt att visa folk känner man från andra liv eller genom hjärtans väger. man vet inte hur man hittar varandra, men något atraktion finns bakom allt!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!