Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 28 december 2010

Eftermiddag

Jag klarade tandläkaren också (men nästan inte att betala)! Skönt, nu är jag klar ända till april då det börjar om med årliga kontrollen.  Talade återigen med tandläkaren om att skaffa en (fruktansvärd) bettskena, men känner mej lite tveksam. Kan man verkligen sova med en sån där gummigrej i munnen? Sedan hänger det på att jag kan övertala någon snäll doktor på jobbet att skriva ett intyg om att jag behöver den, då går det tydligen att få statligt tandvårdsstöd eller vad de nu kallar det. För behöver den, det gör jag. Annars får älskade A sova med öronproppar för att slippa vakna av att jag gnisslar tänder.

Har bakat Leilas chokolate chip cookies. Det var både ingefära och apelsinskal i degen. Jättegoda. Åt bara tre, inte många, eller hur? I kväll blir det köttfärssås och spagetti, mums med vanlig mat. Jag äter ju inte köttfärssås förstås, men de andra.
Stora K jobbar idag. Det känns lite konstigt, men härligt. Han fick möjlighet att jobba tre heldagar på lovet mellan jul och nyår. Kan inte fatta att han fyller 18 om två månader. Helt obegripligt. Men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!