Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Ja, så var man hemkommen från en lugn kväll på jobbet. Vi hann faktiskt sitta ner i lugn och ro och njuta av den goda maten vi beställt. Nu blåser det upp till storm, och det kändes som att det till och med var plusgrader när jag cyklade hem.
Här hemma tycks det ha varit fest. Barnen springer omkring med fullpackade väskor på axlarna och ropar obegripliga saker till varandra. Man kanske skulle ha varit med från början. Tonåring nummer ett sitter vid TV:n och spelar spel, så jag har fått ta min tillflykt till datorn i lilla K:s rum. Lika bra det.
Tellus har visat sig vara tålig mot fyrverkeriljud. Man har ju sett och hört om hundar som varit vettskrämda hela nyårshelgen. Men inte våran Tellus inte. Kanske har det betydelse att han lyssnat på sprängningar från nybygget i kvarteret bredvid hela hösten. Han är van vid bang och bom.

Själv är jag inte så road av dylika ting. För mej är fyrverkerier mest ett slöseri med tid och pengar. Och ren luft.

1 kommentar:

  1. Ummm, jobbar sista dagn? Hoppas du får vila dig nån gång! GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!