Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 19 december 2010

Kaffe och mackor hos Frälsningsarmén

Lugn och skön dag idag också. Julstress, vad är det?
Vi har inte gjort ett enda dugg nyttigt idag heller, förutom att handla lite mat och fixat några varma mackor i kväll.
Härligt härligt.
Jag tog två av mina flickor och följde med svärmor till Frälsningsarmen, där det var julmusik och julfika. Mysigt var det, och flickorna fick uppföra ett spontant litet solonummer med "Nu tändas tusen juleljus".

Fortfarande härjar en elak förkylning här i huset, det hostas och snörvlas i alla hörn. Bara jag har klarat mej (som vanligt).

I morgon kväll är det dags för jobb igen, nu har jag varit ledig hur länge som helst.

Funderar på hur man skulle kunna göra någon nytta här på jorden. Betala tillbaka lite av det man fått utan att förtjäna det. Vad är just jag ämnad för? För visst borde det finnas en plan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!