Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 26 december 2010

Annandag

Så har julen kommit och nästan gått. Jag som mallat mej i veckor över frånvaron av julstress i vårt hem fick plötsligt  julpanik  den 23:e.  Inga julklappar var inhandlade, och röran i lägenheten var värre än någonsin förut.
En improviserad kvällstur till Gekås löste julklappsproblemen och fuskstädning är också städning.
Jag tror att vi lyckades att skära ner på julklapparna i år, och nästan bara köpa sådant som vi vet att barnen behöver och som kommer att användas. Hårband, hårspännen, pennor, papper och böcker är oslagbara presenter. Den allra största delen klappar är de som barnen köper eller gör åt varandra.

I går hade vi traditionell julknytis med min pappa och lillasyster. Det är jättemysigt, och praktiskt också. Vi hjälps åt med allt och alla kan känna sig delaktiga utan att någon står ensam med allt ansvar och stress. I år hade vi skippat alla julklappar och det var så befriande.

Idag har julfriden lagt sig över Halland. Barnen pysslar med sina nya saker. A har gjort om vårt hem till hotell och tagit in gäster. Jag ska tydligen sova i lilla M:s rum. Eller var det framför TV:n? I morse åt vi hotellfrukost som serverades av en stolt och allvarlig A iklädd finaste kavajen. Farmor är också gäst på hotellet och kommer nog tillbaka  lagom till den utlovade kvällsbuffen ikväll. Hon och jag ska dela rum.
Fattar ni vilka curlingföräldrar vi är ibland? Nämnde jag att vi betalar för detta också??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!