Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 3 december 2010

Fredagkväll!

Vi har bakat pizza ikväll- ojojoj vad gott det är med hembakad pizza. Skinka till köttätarna, lök, champinjoner, oliver, mozzarella, räkor..vi länsade kylskåp och frys på rester. Nu är alla mätta, iallafall en stund.
Vi hade en stressig dag på jobbet, många skulle skrivas ut, några skrivas in, vi hade flera slutbedömningar för studenter och däremellan akut sjuka patienter. Tur att vi har roligt under tiden.

I morgon är det dags för Köpenhamnsresan med Vårdförbundet. Jag ska åka med bästa J, och det ska bli mysigt. Hoppas på fint väder, vill varken ha regn eller blåst.

Blir alltmer äcklad av den hysteriska julhandeln. Vart man tittar så släpar folk på kassar fulla med saker som ingen behöver. Vad håller vi på med? Jag kan inte förstå hur människor tänker, och särskilt när man kan ana att en del som dras med i köphetsen inte ens kan betala för sakerna utan faktiskt lånar för att kunna handla. Saker. Som. Ingen. Behöver.
Jag längtar efter en jul utan prylar och tänk på pengar. Önskar att jag kan förmedla det till mina älskade barn. Saker betyder INGENTING. Om man någon gång får det riktigt svårt spelar det ingen roll att man har ett 50- tums platt-TV på väggen eller om man har 25 par jeans i garderoben. Bara människor räknas. Och hur kan vi frossa i skräp och yta när de flesta på jorden inte ens kan äta sej mätta? Jag blir rädd. Vad ska man göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!