Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

torsdag 14 april 2011

Vädret

Jag är oerhört ointresserad av väderprognoser (heter det så?), ett icke-intresse som jag dessvärre inte delar med min man som ogärna missar denna kvällsbegivenhet.
Jag förstår inte värdet i att veta vilket väder det (kanske) blir i morgon. Jag är inte fiskare, jordbrukare eller resande-tivoli-arbetare.  I min värld går jag till jobbet oavsett temperatur, hunden måste kissa i alla väder.
men det mest obegripliga i väderrapport-världen måste väl ändå vara när meteorologer använder hälften av sin tid åt att berätta hurdant vädret varit. Hm, det regnade visst i förmiddags, jag tror att jag inte promenerade  till jobbet, jag tror jag tog bilen istället.  Det finns så mycket jag inte förstår. Men så länge ni andra är nöjda.

Glöm nu att jag länkat till en prognos i mitt förra inlägg. För det gills inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!