Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

lördag 9 april 2011

Min lördag

Var på jobbet klockan sju, tröttare än vanligt. Det var nog något i luften, för det var fler än jag som gäspade.
Arbetsdagen förflöt ganska lugnt och jag cyklade hem halv fyra.
En av våra små befinner sig i en period av vredesutbrott, trots, storm och tvärtemot i största allmänhet. Bråk och fula ord från morgon till kväll. Jag kan inte minnas att någon av de andra någonsin haft så jobbigt. Mitt, älsklingens och syskonens tålamod prövas verkligen till det yttersta.
Vi har också hunnit med att  inviga grillsäsongen. Storasyster bakade fantastiska korvbröd och skötte sedan korvarna på grillen. Det blev grillade marshmallows  till lördagsgodis.

Jag var tvungen att knåpa ihop en blus till efter samma mönster som igår, men den fick bli blå och vit den här gången. När den var klar såg jag att den liknade en personaluniform från ett ålderdomshem. Men ändå. de är roliga att sy.

Bilderna är usla, de är tagna med mobilen. Önskar mej verkligen en ny kamera, helst just precis nu.

Stora pojkarna är inte hemma. K är på LAN och M är hos sin FLICKVÄN! Han skulle äta med hennes föräldrar ikväll. Min pojke. 

Ser fram emot en lugn och skön dag i morgon. M ska bort några gånger, men förhoppningsvis kan vi andra gå och skrota hela dagen.
                                

1 kommentar:

  1. Nej, den är superfint, jag älskar, alldeles söt och shabby, påminer noa noa style, vilket är en komplimang för mig!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!