Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

onsdag 6 april 2011

Ledsen duva

Utanför vår lägenhet växte ett stort päronträd. För någon månad sedan sågade vår hyresvärd ner det. Vi tyckte det var en god ide, eftersom dess största insats var att droppa päron precis utanför vår ytterdörr. Päron som mosades, ruttnade och fastnade under skosulor och rullstolshjul. Men i trädet bodde två duvor. Jag antar att det var samma duvor som bodde där hela tiden, men som ni vet är en duva ganska lik en annan. Iallafall. VARJE dag kommer en av duvorna (eller om de turas om, de är ju ganska lika) och letar förvirrat efter sitt träd. Den sitter på gräset och tittar så förvånat. Det är riktigt jobbigt att se. Vemodigt. Det kanske inte finns så många lediga träd i stan.

Idag ska jag träffa min bästa C. Det ska bli så mysigt. Annars är det mest tråkigt städ-tvätt-röj idag.
Nu kom den igen. Stackars duva.

1 kommentar:

  1. Oj oj oj stackars lilla duva. Men vinsten med päronfritt väger ju klart upp :) Och det blir ju duvbajsfritt på köpet...

    Tänker på dig bästa Maria. Hälsa Mats.

    Många kramar från nordliga Bodö

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!