Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 5 april 2011

Tänk om alla skulle sluta handla

..så förtvivlat. Hur mycket av det vi köper behöver vi egentligen?
När vi älskar de låga priserna på HM och Gina Tricot, tänker vi då på vem som sytt de kläderna? Hur mycket får de när klänningen kostar 79.90?  Jag är ganska säker på att de flesta av oss färdigvuxna skulle klara oss alldeles utmärkt om vi lät bli att köpa kläder under ett år eller två. I second hand-affärer finns plagg för några tior, gillar man inte modellen kan man kanske ändra den eller göra något helt annat.  Dessutom är det ju ingen annan som har något likadant.
Vem behöver en ny soffa var tredje år! Eller nya handdukar varje säsong?
Jag är förstås inte riktigt lika duktig som jag verkar. Men jag önskar att jag var. För all konsumtion av meningslösa grejer gör mej illamående. Och arg. Och rädd.

Arbetade dagtur igår, och stannade kvar på kvällen också. Avdelningen bredvid behövde ett extravak, och det gick inte att få tag i en enda människa som kunde jobba. Idag är jag ledig, och tre barn är hemma från skolan. Stora A har ont i benen och kan inte gå efter att idrottsläraren skickat ut henne på promenad (allvarligt talat-hur idiotiskt är det?) och lille A har besvär av sin astma. Lilla M är förkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!