Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 26 april 2011

Rabarberpaj

Min snälla granne Karin gav oss rabarber och de har nu genomgått en ljuvlig metamorfos och doftar underbart i sin nya livsform; rabarberpaj. Jag har vispat hop en hemmagjord vaniljsås som jag tror kommer att bli perfekt till.
Lillebror fick vara hemma från skolan efter ett migränattack i natt. Vi har inte gjort mycket nytta idag. Suttit i solen i farmors trädgård, bakat paj, handlat lite och tvättat.
Har ont i huvudet och är trött på det nu. Inget verkar hjälpa.

Lyckan finns i det lilla, det vanliga, det man tror är oviktigt. Lycka är att ha någon att älska, att vara älskad tillbaka. Lycka är att känna sej trygg. Lycka är att kunna planera inför dagar som kommer.

2 kommentarer:

  1. Så härligt med rabarberpaj. Vår rabarber har inte riktigt kommit så långt

    SvaraRadera
  2. Det är långt kvar innan det blir nyplockad rabarber här.... Min älskade make sa nåt' klokt en gång (han säger mycket klokt, men jag kom att tänka på just det här när jag läste dina sista rader): "Det är inte oviktigt med det viktiga, men det är viktigt med det oviktiga." Hoppas du blir bättre i huvudet - det är inte kul, det där.....

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!