Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 29 april 2011

Fredag - Fridag

Ledig!
Det blev ingen bokskogsresa idag, men planerar en tripp till det riksbekanta fyndstället Gekås. Vi bor bara några mil därifrån så det är ingen längre utflykt. Men rolig ändå. Flickorna behöver nya underkläder och kanske ett par shorts. Bussen går alldeles utanför dörren, så det är behändigt för oss att åka till Ullared, även utan bil.

Jobbar Valborg och första maj.  Det känns som om jag lyckats lägga in varenda helg i flera månader på mitt schema. Det gör mej inget att jobba lördagar och söndagar, men kanske inte riktigt alla.  Jag lägger nytt schema i dagarna, så jag får planera lite bättre den här gången. Stämningen på vårt lilla sjukhus är inte på topp just nu, det är en turbulent och orolig tid för oss. En del yrkesgrupper och ledning är inte överens. Jag tycker ändå att vi lyckas jobba på ganska bra, vi har det bra hos oss. Och nästan alltid roligt.

Nej nu får tjocka tanten göra lite nytta.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får en fin valborg och första maj trots att du arbetar. Jobbigt när det inte är konfliktfritt på jobbet, sådant kan ta energi...

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!