Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 17 april 2011

Fynd

Vill så gärna visa mina loppisfynd, tar risken att tråka ut er.

Detta måste vara Sveriges vackraste strykbräda? 30 kr kostade den och bara det vackra tyget är värt minst det dubbla tycker jag. Att den ska stå på bordet gör ju att den är ännu bättre, nu kan jag slänga min gamla trasiga strykbräda!

Massor av tyger fanns det att välja mellan.
Jag hittade ett fint brunprickigt bomullstyg som skulle kunna bli en fin flickblus..eller något annat

Ett underbart grönt retroinspirerat tyg

2 meter av ett lite stretchigt tyg som får ligga till sig innan jag vet vad det ska bli

Världen mysigaste "frotté" med stjärnor.
Helt nya gardinlängder från Serholt.

På tal om gardiner. Häromdagen sydde jag en kjol av två gardinlängder, de kom också från Serholt och var även de loppisfynd. Den blev precis som jag ville ha den, även om mönsterpassningen inte var helt perfekt. Men om man ska granska allt man gör med syslöjdsfrökens ögon, så blir det inte så mycket gjort, eller hur? Iallafall inte hos mej.

 


Mitt sista fynd var en stor cirkelformad duk med blå blommor. I mitten klippte jag ett hål (lite för stort i hastigheten) och trädde duken över huvudet - Vips så var det en kjol!

1 kommentar:

  1. Strykbrädetyget är verkligen ursnyggt!! Blir helt klart roligare att stryka med så snygg strykbräda!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!