Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 28 mars 2011

Måndag igen

..och det känns helt okej.
Jobbade igårkväll och ska jobba ikväll igen. Det var proppfullt på avdelningen, men faktiskt inte omöjligt att hinna med.
M är på sin kurs och ALLA (!) barnen i skolan. Mycket sällsynt. Äter alltså frukost alldeles ensam. Underbart.

Jag tog mina stora flickor med till Pingstkyrkans second hand i lördags. Vilket genidrag. K fick ett par nästan nya vårskor och ett par lika nya byxor, just precis såna hon gillar. Vi toppade det hela med en liten jerseyklänning. Hennes kläder kostade en femtiolapp. Jag fyndade förstås tyg, bland annat ett underbart påslakan för spjälsäng från Höije, randigt i blått och vitt. Det har nu förvandlats till ett par jättefina puff/ballongbyxor till lilla M. Mönster ur senaste Allt om handarbete (sydde fickor för första gången och det gick så fantastiskt bra).
Till sist hittade jag en tunn linnekavaj i vitt som ska få ny färg så småningom.  En lyckad loppisrunda!

Igår kom det snö, idag skiner solen. Man kunde nästan tro att det var april. Jag önskar att jag hade en ljudblogg, då skulle ni få höra hur fiskmåsarna har börjat med sina vårskri. Jag, vet,man hinner tröttna, men just nu är det härligt.

VÅGA! Du kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!