Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 1 mars 2011

Lite om att kunna gå och lägga sej

Visst är det svårt ibland? Man vill liksom inte att det ska bli ny dag. Hos oss är det så tyst och lugnt när alla somnat. Även om det är stökigt känner man inga krav och husmors-nojor, ingen vettig människa städar väl vid midnatt?
M är på Östra sjukhuset. Jag hoppas att han kommer hem ikväll. Läkare från USA har flugit hit för att behandla honom idag. Inte dåligt. För en stund sedan  hade de åkt och köpt ett helt lass med hamburgare åt sej och M. Vad är det med amerikaner som gör att de alltid måste vara karikatyrer av sej själva? Tänk om de hade överraskat och köpt Halv Special med gurkmajonnäs och Pucko. Eller varsin sallad.

Är nu relativt sy-beroende. Tänk att även jag skulle falla i addict-diket. Inte spel, inte alkohol, inte tobak, men att SY är min mani.  Små väskor, stora väskor, små börsar, necessärer och plånböcker. Som jag inte behöver och inte vill ha. Dagens hemlighet:  Jag lägger allt i en stor väska under sängen.

Jobbar kväll i morgon. Sedan ledig igen. Jag sliter ut mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!