Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 31 maj 2011

Bättre

Plötsligt idag - lite bättre. Skönt.

Jag fick skällt av mej lite när jag kom hem från jobbet. Hela lägenheten var uppochner. Disk, smör, ost och mjölk i köket. Stolar på de mest konstiga ställen. Hunden så kissenödig att han gnydde i hallen (inte varit ute sen halv tio i morse) . Skor och väskor på hela hallgolvet. Och till sist - sex lata oförstående barn i varierande ålder och grad av insikt som ligger i soffan framför tv:n eller i sina rum vid datorn. Man kan bli galen när man möts av detta efter jobbet. Iallafall jag.
Hur som helst, efter ett mycket kort men inte desto mindre avstressande och effektivt utbrott var det bara att ta tag i röran. Mina ungar är ändå bäst i hela vida världen och vad är väl ett välstädat hem mot en bal på slottet?

M är i Köpenhamn och kommer hem i natt. Längtar faktiskt litegrann. Har lagt undan en stor bit lasagne i kylen som han kan mumsa på i kväll. man får göra sig till ibland.

1 kommentar:

  1. Bra att höra att du mår bättre, jag har också haft ungarna och mannen sjuka och jag med, men jag har varit tungen att orka ta hand om dem. Jag har inte glömt er, känner mig så skuldkänsligt, kommer att skicka nåt till tjejerna iaf och sen får vi se killarna, inspirationen kommer inte på besök, och utan det gör jag inte mycket. KRAM!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!