Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

onsdag 25 maj 2011

Ny dag

Vi har märkligt väder idag- ena stunden solsken och nästa regn. Blåser friskt gör det också.
Är ensam hemma IGEN. Maken och yngsta barnen kommer hem klockan ett och tills dess har jag hela lägenheten för mej själv. Försöker nu gräva fram diskbänken under all disk som samlats sedan i går eftermiddag. Det tar sin tid.

Är ledig två dagar och jobbar sen light-helg fredag-lördag. En av mina stora pojkar ska visa kläder i centrum på lördag förmiddag så det missar jag. Lika bra det kanske, jag skulle bara vara nervös att något skulle hända. han klarar sej bättre utan mej just då.
Jag funderar mycket på framtiden och jobb. Ska man våga prova något nytt? Eller stanna där man faktiskt trivs och känner till det? Finns det ett egenvärde i att flytta på sej? Ska man utmana sej själv eller ha det lugnt och bekvämt? Hmm, det finns en del att tänka på.

3 kommentarer:

  1. Spännande! men visst är det ett svårt val, man vet vad man har men vet aldrig vad man får både när det gäller kollegor och arbetsuppgifter! vad känner du dig sugen att testa om du skulle byta?

    SvaraRadera
  2. Jag är jättenyfiken på psykvården, men vet inte riktigt om det är rätt för mej. Å andra sidan, sånt vet man ju aldrig förrän efteråt. Gillar mitt yrke, men vill utforska möjligheterna mer, rikta in mej på något annat än ortopedi. Eller inte...

    SvaraRadera
  3. NEEEEEJ!!!!! Du får inte sluta!!!!! (eller klart du får, men det är så himla trevligt att ha dig på jobbet!) Kram/Yvonne

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!