Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 10 maj 2011

Long time no see

Eller inte så lång kanske, men nu är jag tillbaka.
Jag och lillebror är ensamma hemma. han har migrän igen. Ska iväg och jobba sen, och har ett tidigt pass i morgon. Vi har haft en lugn period på avdelningen, och jag hoppas att det håller i sig några dagar till.
Strålande solsken idag igen. Jag är inget fan av sommarväder. Jag vet att man inte får säga så, men det är sant. Sant är ju också att jag har haft min tid, nu är det er tur!

Tellus ser inte klok ut. I går var vi tvungna att ta fram saxen och klippa av pälsen där den var förstörd av (helt och hållet onödiga) tovor. Nu är han riktigt ruggig, en riktig uteliggarhund. Får nog ringa hundfrissan och be henne jämna till det hela lite grann. Tiden då vår fina hund såg ut som den renrasige Cocker spaniel han är är nu förbi. Hädanefter blir det kortklippt. Basta.

1 kommentar:

  1. Tack för välkomnandet! :D
    Haha, låter som min katt, fyyyy så han ser ut nu... han har sån fiiin päls som man måste borsta väldigt ofta för att det inte ska bli tovor, tyvärr är han en riktig uteälskarkatt så han går ofta bara in för att äta såhär på våren/sommaren och då hinner man inte alltid haffa honom, och vips så är hela pälsen full av tovor. :(

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!