Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 23 maj 2011

Måndag igen

Har varit långledig i helgen men inte riktigt kunna njuta som jag önskat. Vi har en turbulent situation i vårt bostadsområde, och det tar mycket energi. I lördags kväll kulminerade det hela och jag kände mej tvungen att "lägga mej i". Jag har funderat mycket på hur man bemöter psykiskt sjuka människor ute i samhället. Vad är värdigt? Hur skulle man själv vilja ha det? Om man hamnar i ett läge då man inte själv förstår sitt eget bästa, skulle man då vilja att någon ingriper? Jag tror att man skulle det.

Solen skiner idag och jag ska iväg och jobba kväll. Lillebror är hemma från skolan och vi har lite mysigt. Han har rostat perfekt gyllenbruna brödskivor åt mej och ritar nu en stad för barn under 8 år som verkar väldigt avancerad.

Tillbringade lördag förmiddag tillsammans med äldsta dottern och svärmor på second hand-runda. Fyndade flera klänningar till A och två till mej. Svärmor fyndade hon också. Vi drack kaffe och upplevde atmosfären en stund. Vi hade en väldigt rolig stund. dessutom var det perfekt cykelväder.

Våra trevliga grannar har köpt hus, de har letat länge efter det perfekta hemmet. jag är lite avundsjuk. Men kanske kanske kan det bli vår tur någon gång. Vi sitter ju inte precis i sjön (även om senaste dagarna har påmint om just det).

1 kommentar:

  1. Låter som en riktigt trevlig lördag!! Får hoppas att det turbulenta lugna ner sig.

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!