Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

tisdag 28 juni 2011

När allt förändras

Ibland, inte alls ofta, händer det något som gör att hela jorden slår ett extraslag. Ibland är det något fantastiskt som hänt. Som när våra barn kom till världen. Andra gånger händer något som man inte önskat. När det väl har hänt kan man aldrig backa tillbaka. Inte blunda hårt och önska att det var en dålig dröm. Då är det som det är. Men även om man vet det, förstår man inte alltid.
Det finns saker som bara händer andra. Mest dåliga saker. Ibland händer de mej också. Nu vet jag.

Älskade barnen är ute nästan allihop. Storebror sitter inne, men annars roar de sig utomhus. Bad och teaterpremiär är inga dåliga grejer.

3 kommentarer:

  1. Mmm, men ibland händer det ju saker som till en början tycks riktigt dåliga men som visar sig leda till nåt gott i slutet. Ibland. Och som tur är händer det ju massa bra saker också, kanske inte hela tiden så att världen stannar men så att man blir ganska glad iallafall. Ha det gott i sommar. Kram/Yvonne

    SvaraRadera
  2. Maria du är så himla poetisk, du skulle ju kunna skriva en bok! Men det kanske inte ger mer pengar än den feta sjusköterskelönen du uppbär?! Nu är det sen fredagkväll och jag tog med datorn ut och njuter av desssa fantastiska ljusa sommmarkvällar. I bakgrunden musik från våra gamla Lp-plattor som maken spelar på sin skivspelare från mitten av 70-talet, mysigt !
    Önskar dina barn Lycka Till med teatern, jag kommer nog dit och tittar en dag och tar med barnbarnet Agnes. Kram Ing-Marie J

    SvaraRadera
  3. Ing-Marie! Kom och titta! Mina barn spelar i cast 2 : Juli: 6,10,13,17,20,22,26,28,31. Augusti: 4,9 samt FINAL den 14 kl 14.00
    Ha en underbar semester!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!