Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

söndag 5 juni 2011

Bättre än man kan tro

Det kan bli bättre än man tror om man slipper vara tvungen att ha det bra. Om ni fattar?
Förväntningar är min sämste vän.
Jag har fått hela nio små tomatplantor av en snäll människa. Jag har satt dem i krukor på altanen och nu hoppas jag att de ska trivas hos mej. Det är verkligen inte självklart, mina fingrar är allt annat än gröna. Men nu  håller jag tummarna. Och vattnar. Passar dessutom grannarnas balkonglåda. De har varit borta i en vecka och har en vecka kvar av sin semester och ännu lever deras växter! Jag var tvungen att fråga vad blommorna hette ifall jag var tvungen att köpa nya i smyg. Ni hör, jag har varit blomvakt förut.

Har suttit i skuggan på altanen och läst varje rad i Göteborgsposten. Tillochmed löst korsord och söndagschansen. Alltså en riktig ledig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!