Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 29 augusti 2011

Händelserik helg

I lördags fyllde vår lilla solskensunge M 8 år.  Lillasyster till fem fina.  Hon firades med prinsesstårta hon hjälpt till att baka själv (kommer nu osökt att tänka på en dålig historia min far prästen brukar skratta åt, där det berättas om ett begravningskaffe där man bjöd på kakor. Någon säger "-Ta mer kakor, dom har liket själv bakat").
Söndagen var den stora Lisebergsdagen. Egentligen var planen att åka på lördagen, men då regnade det nästan oavbrutet. Dessutom åskade det ganska ordentligt, och vem vill sitta i Lisebergsbanan när strömmen går? Vädret var inte helt perfekt, men vi åkte alltså ändå. Och klarade oss utan en enda skur! Det regnade på vägen, och vi såg våta gator när vi kom fram, men vi hade tur.

Vi har nog aldrig varit på Liseberg hela familjen. Det var förresten längesen vi gjorde något allihop. Det var så fantastiskt att se hur roligt våra barn hade tillsammans, och hur de tog hand om varandra. Efter att ha haft småbarn i snart tjugo år kändes det overkligt att kunna sitta ensmma på en bänk och veta att alla var trygga UTAN oss, iallafall en stund.
Det åktes hela dagen, och alla, utom mamman, slog rekord i visat mod och våghalsighet. Lillebror lurade upp mej i en helvetesmaskin och efter det kände jag mej dödssjuk ända tills jag kom i säng.

Efter att ha studerat miljön utefter rälsen Varberg-Falkenberg under sommaren, kunde vi nu se sträckan Varberg - Kungsbacka. Där gick vi av och tog pendeln till Lisebergs station. Variation förnöjer.

Idag väntar kvällspass. De fyra små har studiedag och ligger i soffan. Regnet öser ner.



4 kommentarer:

  1. Läste att du haft en hemsk sommar och ville titta in dig. Jag har gått igenom ngt liknande fast utan barn. Det har varit fruktansvärt många gånger. En stor kram till dig. Det blir bättre, så småningom. Hälsningar Linneá

    SvaraRadera
  2. Det känns redan bättre, det är härligt när någon bryr sig om. TACK!

    SvaraRadera
  3. Maria, TACK så jättemycket för din fina kommentar. Jag blir ledsen i hjärtat när jag läser om hur din sommar varit. På riktigt.

    Men du, jag ser ju att du inte skriver särkskilt mycket om det här i bloggen; hur klarar du dig utan att lufta dig här? Jag skulle inte kunna hålla mig.

    En annan sak: var kan man få tag i den där ugglekudden? Ugglor är ju sjukt populära just nu, men de är inte riktit i min smak. Dock blev jag kär i din Uggla.

    Mona

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!