Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

fredag 29 oktober 2010

Aktion omgruppering

Idag har vi tömt klädkammaren på både skrot och riktiga saker (ni anar inte vad en enda familj som älskar att slänga kan samla på sej; piano, badmintonrack, tavlor, sovsäckar, krukor, ramar, gamla videoband, foton..). Vi har tänkt att stora A skulle få eget rum och klädkammaren är den enda möjligheten. Sedan cyklade jag till färgaffären och inhandlade väggfärg i den diplomatiska/konflikträdda nyansen nougat. En stund senare satt färgen på väggen utan onödigheter som spackling och målartvätt.
Imorgon får vi se hur det blir. Jag köpte ljusslinga och en fin filt också. Och en liten minibyrå. Jag tror att det här lilla lilla rummet kan bli riktigt bra.

Ska upp tidigt i morgon för att åka med hundkompisen M till sista tillfället i blodspårskursen. Det ska bli jättespännande. Sist briljerade vår rufs-hund i sökmomenten. Hoppas nu på samma succe i morgon.

God och superenkel kvällsmat idag. Frysta kräftstjärtar, färska champinjoner, hyvlad morot i "Skagenpanna" från Arla. Det var perfekt till pasta. Och ett glas vitt vin ur flaskan jag fått av våra senaste studenter på avdelningen.
M och två av flickorna var med på lille A;s klassfest med halloweentema. Tjejerna skötte lekarna och de var nöjda och glada när de kom hem. Jag har så duktiga rara barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!