Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

lördag 18 december 2010

Praha

Hemma igen efter snökaos och flygförseningar! MEN vad härligt det är i Prag. Det var tredje gången jag var där och det är lika fantastiskt varje gång. I torsdags var det strålande sol, blå himmel och nyfallen snö. Den obligatoriska promenaden över Karlsbron var vackrare än vanligt.
Efter att ha promenerat genom gamla stan med rök i våra andedräkter, förbi julmarknader och tända granar, över broar och genom portaler satte vi oss på ett litet cafe och drack varm choklad med rom. Behöver jag berätta att det var ljuvligt? Det var så perfekt att man kunnat brista i gråt (men det gjorde vi inte).

Vårt hotell var byggt på 1300-talet, och hade en takhöjd på nästan tre meter (nu säger min man att mitt ögonmått inte är riktigt exakt i alla lägen) och en underbar (inrökt) atmosfär. Till frukost åt vi petit chouer, fruktsallad, superfet youghurt och apfelstrudel. MMMmm. Sista morgonen passade jag på att hälla ut en kanna kaffe på duken och avslutade med en liten kanna mjölk på ungefär samma ställe. Tappade för övrigt min vante som vanligt, den förlorades ju senast i Köpenhamn för någon vecka sedan. Hittade den inte den här gången.  Rev ned ett ställ med HelloKitty grejer i en tjusig galleria och slarvade bort det mesta av mina ägodelar iallafall en gång.

Jag lade mitt liv i händerna på rara flygvärdinnor och de svarade snällt på frågor om förändringar i motorljud och gupp i vägen.

Inatt kom vi hem halv fem, efter att ha kört genom ett Skåne helt täckt av vacker vit sagopudersnö. När jag stapplade i säng hade vi rest med tunnelbana, buss, flyg, tåg och bil så jag var alldeles yr. Somnade med BH, tunika, kofta, halsduk och inget mer. Och då menar jag inget mer. Även om tanken kan vara otäck. Snyggt. Men praktiskt att vakna påklädd. Kanske en idé här?

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka, vad skön att ni trivdes iaf, även om det var mycket strul med resan hemifrån, kram på dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!