Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 1 augusti 2011

Dagen efter vakten

Sclagerabstinens-showen överträffade alla förväntningar! Ojoj vilken kväll. Vädret var fantastiskt och baren var utflyttad i Storans trädgård. Vi satt ute och drack cider medan vi väntade på att klockan skulle bli åtta.  Sedan var det dags för två timmars ren glädje. Duktiga artister, härlig publik, favoritschlagers och en positiv energi som nästan sitter i än, efter två dagar. Jag kan inte minnas när jag senast hade så roligt.

Igår kväll var det så dags för ny föreställning av "vår egen" Teatervinden. Det var fullsatt och mycket mer ändå, vädret var perfekt och skådespelarna var bättre än någonsin. Jag och barnen blev glada och överraskade när vi såg att fyra av deras lärare kommit för att se föreställningen. Kan man ha bättre lärare? Så gulligt.
Varje dygn har en familj vakten på spelplatsen. Man ser till att ingen stjäl ljus- och ljud-utrustning eller förstör scen eller rekvisita. Igår var det vår tur. Jag hade sällskap av fyra av mina fina fina barn under hela natten och vi hade riktigt mysigt i skenet av kulörta lampor i skogen. Jag är glad att jag inte behövde sitta ensam, det knakade och brakade väldigt i träden under hela natten. Igelkottar, harar och fåglar prasslade i löven. Det är inte roligt att smyga till toaletten när man inte ser handen framför sej.
Vi tog bussen hem i morse och nu sover de några timmar.

Trots allt mitt gnäll om att det är jobbigt, så är jag så innerligt glad och tacksam för att vår familj fått vara en del av detta fantastiska i sommar. Så mycket glädje och värme vi fått uppleva. Vi fått massor av vänner i alla åldrar, och fått känna på en gemenskap som man sällan finner.
Det har varit precis vad vi (och kanske mest jag) behövt denna konstiga och omvälvande sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!