Välkommen

Roligt att du ville titta in i mitt liv!

måndag 1 november 2010

Måndag igen

Jag blev så inspirerad av Måndagslistan hos Jennyn.se. Kan det finnas ett bättre sätt att börja sin vecka än att fokusera på det som är positivt och roligt i livet? En måndagslista verkar vara det ultimata sättet att peppa sig själv! Tänk vad mycket de flesta  har att vara tacksamma och glada över.  Det är så lätt att fokusera på det som är jobbigt och tungt. Jag ska göra ett försök med en egen måndagslista idag.

Solen visar sig idag mot alla odds. Enligt prognosen ska det vara regntunga skyar över Halland idag. Men jag tänker inte klaga. Det är betydligt roligare att cykla till jobbet i eftermiddag om man slipper regn.

Ledighetslugnet har INTE landat hos barnen än. de är fortfarande uppvarvade och stressade. Det brukar ta någon dag innan de kommer in i den där mysiga semesterlunken. Ni vet, rufsigt hår, nattlinnet-hela-dan och uppfinnar/exeriment-fasen. eller är det bara hos oss det blir så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för en hälsning från DEJ!